Hovedoppgave

De klassiske bestanddelene av mønsterdekor er bord, flate og motiv, som vi har vært innom i forelesningene.
Du har gjort noen øvelser i uke 1, der du har stilisert et dyremotiv på en analog måte. Du skal få lære om måter å behandle motiver i Photoshop og Illustrator. Dermed knytter vi bånd mellom det analoge og digitale; de kan berike hverandre.

Oppgave:Du skal med utgangspunkt i dine øvelser og originalbildet, lage ulike forslag til:

 

1.       En bord
2.       En flate
3.       Et motiv
Du står fritt til å angripe dette på en tradisjonell måte, eller en eksperimenterende og utradisjonell måte. Forslagene skal vise at du kan variere og eksperimentere med motivet ditt.
Det er to områder hvor du vil bli vurdert:
1.       Kan du benytte deg av det du har lært om Photoshop og Illustrator i mønsterbygging/forenkling?
2.       Forstår du hvordan du kan bygge et mønster, og kan du bruke begrepene du har lært når du snakker om ditt eget arbeid og andres arbeid?
*Vi skulle ønske at vi fikk brukt disse 2-dimensjonale mønstrene til å dekorere et fysisk objekt. Det blir det ikke tid til, dessverre. Dere må tenke på dette som et arbeid som kunne ha vært til et bestemt objekt, for eksempel et tapet, gardiner, sengetøy, eller noe dere selv bestemmer.

Dokumentasjon:Vi skal være et faglig fellesskap i denne perioden. Det betyr at dere underveis skal legge ut arbeider på bloggene. Og dere skal kommentere hverandres arbeider, på en FAGLIG måte.

 

Bloggen skal inneholde:
1.       Bilder av skisser og digitale arbeider (utprøvinger og ferdige arbeider).
2.       Se for øvrig Anne Margretes klasseblogg for et eksempel på hvordan vi vil dere skal sette opp bilder/tekst.
3.       Kommentatorfelt med faglige vurderinger av andres arbeider. Alle skal vurdere ett av alle de andres arbeider.